RSS

           
            MUNAJAT CINTA

pada malam itu diri ini baru lepas menunaikan solat sunat. terasa diri begitu hina di hadapan Sang Pencipta.
beberapa detik selepas berdoa dan bermunajat kepada Allah,TUHAN YANG SATU,daku berfikir sejenak. merenung diri yang khilaf dan hina ini.''YA ALLAH!sungguh aku merasa berdosa kepada-Mu. selama ini sewaktu aku senang,senang sekali aku melupakan-Mu. sewaktu aku susah,aku merangkak kepada-Mu!''timbul rasa sesal dan sebal terhadap diri sendiri. namun,apa daya!aku juga manusia!manusia yang sememangnya tidak lepas dari melakukan kesalahan dan dosa!namun,beringatlah!tidak semestinya kita harus sering menggunakan ayat itu!sebagai manusia,kita juga harus berusaha meningkatkan keimanan dan taqwa kepada Allah. bukan terlalu susah,namun bukan jua terlalu senang. apa yang penting,istiqamah dalam setiap tindakan! pada masa ini juga seakan terdengar sesuatu berbisik di telingaku,''bangkitlah! tingkatkanlah keimananmu.''sungguh!aku merasa begitu kerdil di hadapan-Mu YA RABB! sungguh jiwa dan hati ini meronta merindui-Mu. namun,diri ini juga malu,malu berhadapan dengan-Mu! meminta dengan-Mu!kerana diri ini terlalu banyak melakukan dosa! APAKAH AKU LAYAK BERGELAR HAMBAMU DAN MEMINTA KEPADAMU YA ALLAH???????
persoalan ini sering bermain2 dalam fikiranku. namun aku segera teringat,Allah Maha Mendengar,Ain..Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani.iya! ''jika seorang hambaKu merangkak kepada-Ku,nescaya AKU(ALLAH) akan berlari kepadanya''..
MASHAALLAH!begitu kasihnya ROBBUL JALAL kepada hamba2nya!
INILAH YANG DINAMAKAN CINTA!
indah sekali jika bercinta dengan Allah Yang Maha Mengasihi.
Dia tidak akan pernah sekali2 mengecewakan kita. DEMI ALLAH!kita justeru akan merasa tersangat bahagia dan nikmat merasai KUASA CINTA ALLAH!dan CINTA ini jugalah yang KEKAL & ABADI dan akan membawa kita ke SYURGAWI! INSYAALLAH! 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan